Az elmúlt hetekben elkezdtem bemutatni azokat a fogásokat, amivel több masszőr képző és masszázs oktató is megtéveszt minket. Először arról írtam, hogy valójában nem létezik fáradás-mentes masszázs (teljes cikk) majd arról, hogy mi miért nem tudjuk az okot kezelni (teljes cikk) – bármit is ígérjenek.
A mai, harmadik mítoszrombolásunk pedig ahogy a cím is szól: több technika nem egyenlő több bevétellel.
Több képző is hirdet olyan speciális technikát, amiért többet kérhetsz el, vagy több vendéget érhetsz el, így nő a bevételed.
Természetesen van pár olyan technika, amivel valóban elérhetsz olyan vendéget, amilyet sok masszőr nem. Például kismama masszázzsal várandós hölgyeket, onkológiai masszázzsal daganattal küzdőket, vagy épp ruhában való masszázzsal olyan vendégeket, akik nem vetkőznének le egyáltalán. Ha érdekelnek, ezeket érdemes is megtanulni.
Viszont ezeken túl több tucat olyan technikát hirdetnek, a fenti előnyökkel, amik egyáltalán nem adnak annyit.
De ennél is fontosabb, hogy az új/több vendég elérése, sokkal többről szól mint egy új technika megtanulásáról. Sőt, hogy az adott vendég ne csak egyszer jöjjön el, még összetettebb a feladat.
Ha már tudsz mondjuk egy svédmasszázst és egy kismama masszázst, nem 12 új technika megvásárlásával és elsajátításával lesznek új vendégeid és több pénzed. Hanem a marketing tudatos használatával éred el hogy eljöjjenek. Aztán hogy elégedetten távozzanak és a jövőben újra téged válasszanak, sokkal fontosabb hogy hogy kommunikálsz, mennyire vagy empatikus, kedves, jó hallgatóság, milyen tiszta, barátságos és igényes a környezet, és így tovább. Ezek sokkal többet érnek mint egy új technika. Ki merem jelenteni, hogy a legtöbb masszőrnél a stabil alap hiányzik, nem egy 13. új technika vagy eszköz. És ez rám is vonatkozik ugyan úgy, én is az alapokról is tanulok most, például hogy hogyan kommunikáljunk jól. Ez fontosabb mint bármely új technika.
Szóval szerintem a legtöbb masszőrnek ha nincs elég vendége, a két optimális út:
- Ha nincsenek meg az alapok, mint egy jó masszázs (pl. svéd vagy shiatsu), tudatos kommunikáció, igényes környezet, és így tovább, akkor először ezeket kell megteremteni. A stabil alaphoz pedig még hozzátartozik, hogy a célközönségedet is tudd segíteni, például egy kismama masszázzsal, ha olyan vendégeket szeretnél, olyan irányba pozicionálnád magad.
- Ha már megvan egy stabil alap, akkor a marketingre kell ráfeküdni. Megjelenés a Google térképen, sok pozitív értékelés ott és a Facebookon is, egy kis klassz weboldal ahol van a segítőről, a szolgáltatásról és a környezetről is kép, sőt, akár videó is, … (Ezzel kapcsolatban van két ingyenes anyagunk is Kémeri Ádámmal: első és második.)
Ezekkel lesz elegendő vendéged, és nem egy sokadik eszközzel vagy sokadik kezelés típussal.
Azt se feledd, hogy egy spéci kezelés/tárgy nevét nem is ismerik az emberek! Gondolj csak bele, egy laikus mennyi masszázstípust ismer. Gyógy, sport, svéd, thai, és úgy ennyi. Az ember szereti a biztonságot, szereti tudni hogy mire számítson, mit kap. Természetesen hasznos új dolgokat tanulni, szélesíteni a látókört. De először az alapok legyenek meg. Aztán persze bármit tanulhatsz, hajrá, viszont hasznos tudni, hogy nem egy sokadik kezelés a siker kulcsa. Hanem a stabil alapok. 🙂
Ha legközelebb azt ígérik neked, hogy ha fizetsz, olyan technikát/eszközt kapsz, amivel sokkal több pénzt kereshetsz, gondolj erre a cikkre!
(Egyelőre a három leggyakoribb megtévesztő mítoszt romboltam le, de fogok még hasonló témákról írni. Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel hírlevelünkre és kövesd blogunkat!)
Témához kapcsolódó első két cikk hogy ne tévesszenek meg:
- Elfáradás-mentes masszázs nem létezik
- Mi nem az okot kezeljük
- Több technika ≠ több bevétel
- + hasznos videónk a témában: Üzenet a masszőröknek
U.i.: Nem vagyok benne biztos, hogy elégszer hangsúlyoztam ebben a cikkemben, de tényleg meglepő, mennyire alulértékelt az a bizonyos alap, akár a kommunikáció. A legtöbb masszázsra járó vendégnek nem az a problémája, hogy nem tud egy plusz masszázst a masszőr. Hanem hogy a masszőre végig beszélte a masszázst. Hogy koszos volt a helyiség. Hogy zavarta a masszőr hosszú műkörme. Hogy hozzányomódott a vendégének hasa/melle a masszázs alatt. Ennyire le kell menni az alapokig. Hiába tanul meg valaki egy sokadik kezelést, amit úgy hirdetnek, hogy olyan egzotikus, hogy azzal tényleg sokat fogsz keresni. Ez egy marketinges megtévesztés. Először az alapokra feküdjünk rá, elég sok meló van azzal is, higgyétek el! 🙂