Online időpontfoglaló – megéri?

(A témáról videónk is készült, melyet IDE kattintva érhetsz el)

Egyre több segítő kolléga használ online időpontfoglaló rendszereket. Tudni szeretnéd, mi ennek az oka? Kíváncsi vagy rá, hogy neked is hasznos lenne-e a váltás? Szeretnéd tudni mi melyiket ajánljuk? Ha bármelyik kérdésre igen volt a válasz, jó hírem van, mert erről fogok most írni nektek 🙂

Jómagam 2014 óta dolgozom a segítő szakmában masszőrként. Karrierem elején főleg telefonon foglaltak hozzám az emberek. Viszont ahogy telt az idő, és egyre több vendégem lett, megfigyeltem egy érdekes jelenséget.  Egyre nagyobb lett azon bejelentkezők száma, akik a telefonálással ellentétben  inkább az online foglalást részesítették előnyben: vagyis szívesebben írtak egy emailt, vagy kerestek meg valamely üzenetküldő szolgáltatáson ( Messenger, Whatsapp, Viber, stb.) Közben az is kiderült számomra, hogy minél több vendég időpontjával zsonglőrködik egyszerre az ember, annál kényelmesebb masszőr oldalról is, ha nem vagyok kiszolgáltatva annak, hogy éppen fel tudom-e venni a telefont, vagy ha nem, akkor a visszahívásnál a másik félnek okés lesz-e amikor csörgök.  

HÍVÁS

A telefonos hívással történő foglalások első hátránya már a fentebbi írásomból is egyértelmű: mindkét félnek egyszerre jelen kell lennie. Emiatt erre a foglalási módra rengeteg idő és energia el tud menni, amit én számtalanszor tapasztaltam a saját bőrömön is . Hiszen gyakran előfordult, hogy én nem tudtam felvenni a telefont (mert például masszíroztam), vagy épp a vendégem nem tudta felvenni, amikor próbáltam visszahívni. Volt, hogy a térerő volt rossz, és nem értettem a másikat tisztán, volt, hogy a körülöttem/körülötte lévő zajban nem hallottam valamit. Aztán ott voltak azok az igazán bosszantó és embert próbáló éjjeli vagy  hajnali hívások, amit egy-egy elfelejtett némítás során éltem át.

Összességében tehát hiába mondhatjuk, hogy van egy  hatalmas előnye az élő szóban foglalásnak –  mégpedig az, hogy szépen és gyorsan ki lehet kérdezni az adott vendéget (már ha ugye éppen elértétek egymást egy olyan időpontban, amikor senkinek sem kell azonnal le is csapnia utána a telefont)- mégis túl sok van a mérleg negatív oldalán. Ezért is jött el nálam az a pillanat, amikor töröltem mindenhonnan a számomat és kizárólagosan  az írásos kommunikációra váltottam.

Üzenetek

Tehát a gondolat folyamatot folytatva egy idő után kizárólag írásos formában lehetett  már csak hozzám időpontot foglalni.  Ez azonnal hozott is egy megkönnyebbülést, már ez önmagában is sok terhet levett a vállamról. De ahogy tovább nőtt a vendégköröm és tovább nőtt az igényem arra is, hogy a szabad időmben ne kellejen a munkával foglalkoznom rájöttem, hogy ez sem volt még az igazi megoldás. Hiszen itt is újra és újra  kezdődhetett a pingpongozás az időpontokkal. Nálam mikor van a legközelebb hely. Az jó lesz-e neki. Ha nem jó, neki mikor lehet jó legközelebb. Az nálam már foglalt. Ha végre sikerült kimatekozni azt, ami mindkettőnknek jó, még akkor is előfordulhatott, hogy befutott a bakker ne haragudj, de rohadtul elfelejtettem, hogy akkor viszem a macskát kasztráltatni jellegű üzenet.  És így tovább, kezdődik elölről. Ergo ez is feleslegesen sok időt emésztett fel, mind a saját szabadidőm rovására – no meg persze a vendégem szabadidejének rovására is, csak erre ritkábban jut eszünkbe gondolni :). Ekkor jött el az a pont, ahol megérett bennem az igény, hogy tényleg valami professzionálisabb megoldást kell találnom.

Online időpontfoglaló rendszerek

Borzongató érzés visszagondolni arra, mennyi kellemetlen élményem és fölös köröm volt a korábbi foglalási módszereimmel. Szerencsére ezek az emlékek egyre jobban halványulnak és íródnak át nosztalgikus önmagamon kacagással, mert most már lassan 7 éve is annak, hogy lényegében automatizált időpontfoglaló rendszerre váltottam.

Az előnyök pedig egyértelműek:

  • az érdeklődő látja, mikor van szabad hely
  • egyedül tud is foglalni magának időpontot
  • kap visszajelzést a foglalásról, a naptárában is elmentheti egy kattintással
  • te is kapsz üzenetet a foglalásról, és a naptáradban pedig akár automatikusan be is kerülhet
  • egyedül le is tudja mondani, ha közbe jönne bármi, és tud is újat foglalni- szintén önállóan. (Ennek a szónak még a csengése is gyönyörű vállalkozóként, nem igaz? 🙂 )
  • minőségibb, professzionálisabb érzetű általa a szolgáltatásod, csinálj épp bármit

És ezek még csak azok az alapok, amiket a legtöbb ilyen rendszer már tud. Azonban ha jól választunk foglalórendszert, akkor az évek során egyre több és több új funkció épül be, ami még jobban megkönnyítheti az életünket és még profibbá varázsolhatja szolgáltatásunkat. Ilyen például egy automatikusan kiküldött emlékeztető az időpont előtt.

Összegezve, több időd marad, hogy arra koncentrálj, amire igazán akarsz. (Ami többségünknél a vendégeink segítése, illetve utána ennek a kipihenése és önmagunk újratöltése, hogy a következő nap is zökkenőmentes legyen). Magamból indulok ki, de szerintem nem tévedek nagyot, hogy az ügyintézés részt a legtöbben nem szeretjük, így amennyire csak lehet, törekszünk azt kiszervezni. Ezért jó az is például, ha van profi könyvelőnk (Ajánlásaink között kettő szuper csapatot is találtok).  No meg persze ezért jó az online időpontfoglaló rendszer is. Na de a kismillió cég közül melyiket válassza az ember?

Én először a Salonicot próbáltam ki, de sajnos több hibája is volt a rendszernek, amiért végül hamar váltottam is. A következő probálkozásom a Simply Schedule Appointments (SSA) rendszerével volt. Masszázs weboldalamon (Sziklai masszázs) mai napig ezt használom. Viszont ennek van egy nagy hátulütője az átlag felhasználó számára -aki nem egy informatikai gimnáziumban kezdte pályafutását- mégpedig az, hogy ez jóval bonyolultabb és kizárólag WordPresses oldalakkal kompatibilis. Hisz ez egy erre szánt bővítmény.  Ez egyrészt azt jelenti, hogy neked kell beépíteni az oldaladba, ami igényel egy kis háttér tudást. Valamit  sok egyéb macerát is okozott már nekem is, például csak a fordítással önmagában már órákat dolgoztam. (Magam építettem és tartom karban weboldalaim – igen, ezt is – így volt időm jobban beleásni magam a témába és az előtudásom is megvolt hozzá már részben). Azonban ha lesz rá lelki jelenlétem és időm, masszázs oldalamon is váltani fogok az itt ajánlott rendszerre.

Rátok is gondolva, meg a jövőbeni saját dolgom könnyítését is szem előtt tartva kezdtem el tavaly egy tényleg könnyen használható rendszert keresni – ami magyarul is tud, és ár-érték arányban is jó. A piacot átnézve egyértelműen a Minup volt számomra a legszimpatikusabb, így el is kezdtem tesztelni. Rettentő egyszerűen használható, sok hasznos funkciója van és egy szuper jó fej, segítőkész csapat viszi, így egyértelműen el is nyerte végül a bizalmam. Annyira, hogy itt, a Tudatos masszőr oldalon, már hozzám is a Minup rendszerén keresztül tudsz időpontot foglalni egyéni tanácsadásra, mentorálásra.

Minup kupon?!

De még itt sem áll meg a sztori, mert ugyanekkor kezdtem el új partnereket is keresni a Tudatos masszőr projekthez. Tudniillik kitaláltam, hogy megpróbálok egy új koncepciót bevezetni. Ami annyit tesz, hogy nem én várom meg az együttműködni kívánó partnerek jelentkezését, hanem elébe megyek a dolgoknak: én keresem meg azokat, akik szimpatikusak, és akiket nyugodt szívvel tudnék ajánlani. Őszintén, mindig is azok a reklámok voltak a legszimpatikusabbak számomra is másoknál, amelyek őszinték voltak. Például amikor egy videós úgy reklámoz egy terméket, hogy igazából amúgy is azt használja, de így jól járhatna mindenki.

Én is ezt akartam, ezért el is kezdtem felkeresni azokat a cégeket, akiket amúgy is ajánlanék másoknak (pl. kártyás fizetésre Sumup, masszázságyra Fabulo). Ezért felkerestem a Minupot is: ha már úgy is őket ajánlanám, mi lenne ha lenne egy jó együttműködés, ami mindenkinek jó. Nekik jó reklám, nekünk plusz bevétel, nektek pedig egy szuper szolgáltatást tudunk hitelesen és őszintén ajánlani. Belementek. Sőt, kifejezetten segítőkészek, érdekli őket minden kritika, és folyamatosan fejlődnek. Amikor ezt írom, épp a hetekben vezetik be az előre fizetés lehetőségét is. Gyorsan válaszolnak bármilyen kérdésre és saját Facebook csoportot is üzemeltetnek a kapcsolattartásra (Minup VIP Club). Szóval tényleg szuperek, a lelkes Marjai Ádámmal az élen (akit innen is üdvözlök, remélem örülni fog a cikkemnek! 🙂 )

Az együttműködésünk első gyümölcse pedig az alábbi kód:

TM5

Ha ezzel a kóddal vásárolsz előfizetést hozzájuk, kapsz 5% kedvezményt, plusz minket is támogatsz – amiért nagyon hálásak vagyunk! Ők kapnak egy új vásárlót, mi kapunk egy kis anyagi támogatást, te pedig kapsz egy kedvezményt egy szuper szolgáltatáshoz. Igazi win-win-win helyzet!

Biztos jó lesz ez neked?

Mindenki számára tökéletes nem létezik , vagy legalábbis nem egy személyben- ahogy mi sem lehetünk jók minden vendég számára, ugye 🙂 Éppen ezért azt szoktam javasolni mindenkinek, hogy ne stresszeljen rá, hogy vajon neki való-e ez, hanem próbálja ki ingyen. Maximum ha mégsem jön be, akkor le lehet mondani. Sőt, ha elég korán mondja le az ember, még pénzbe se került a kipróbálás.
Jó ha tudod, hogy van, akinek a Minup ingyenes verziója is tökéletesen megfelel. Úgy pedig később se kell fizetni egy forintot se. Szóval veszteni valód nincs, én ajánlom szeretettel mindenkinek, hogy próbálja ki és könnyítse meg a saját életét ezzel a klassz lehetőséggel!

Megjegyezném még: természetesen ha el is kezded használni, nem kötelező 100%-ban a rendszerre támaszkodni. Van, aki speciális eseteknél igényli az előzetes konzultációt. Van olyan is, aki az első alkalmakat telefonon intézi, de ugyan azon vendég későbbi időpontjait már automatikusan foglaltatja. Vagyis csak rajtad áll, hogy látod jónak. Ami biztos, hogy sokat, vagy nagyon sokat fog segíteni. 🙂

 

(A témáról videónk is készült, melyet IDE kattintva érhetsz el)

Szerző: Sziklai Csaba masszőr, masszázs oktató, a Masszőr kézikönyv írója. Bővebben…

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük